Bury Me a G (Solo)

[Intro]Bury me a g, bury me a g, thug life know the time it is, feel me [Verse 1]Thinkin’ back, reminiscin’ on my teensA young…

Read More

Runnin’ on E

[Intro: 2Pac & Hussein Fatal]Is that if you a bad boyYo, what’s up man(The police comin’!)Oh shit! (Get out of there)(Yo, get the fuck out…

Read More

Ghetto Gospel (Original Version)

[Produced by Big Deon The Impossible] [Verse 1: 2Pac]If I could recollect before my hood daysI’d sit, reminisce in bliss on the good daysI stop…

Read More

Fade Me (Original Version)

[Intro/Chorus: Jewell]You can’t fade me, you can’t fade meYou can’t fade me, you can’t fade me [Verse 1: Kastro]Truly, you’re a cutieYou know I ain’t…

Read More

Fallen Star (4 Huey P. Newton)

They could never understandwhat u set out 2 doinstead they chose 2ridicule uwhen u got weakThey loved the sightof your dimmingand flickering starlightHow could they…

Read More

I’m Losin’ It

[Intro]Straight out the motherfuckin’ BayHere we go [Verse 1: 2Pac]Lord help me, save me, Mama keep prayin’For a young motherfucker tryin’ to duck an early…

Read More

What is it That I Search 4

I know not what I search 4But I know I have yet 2 find it,Because it is invisible 2 the eyeMy heart must search 4…

Read More

Things R Changing/Words 2 My Firstborn (Demo Version)

[Intro: 2Pac]Dedicated to those people that uhhFor some reason look at us like role modelsYou do know that things changeIt might not look like its…

Read More

When I Get Free II

[Intro: 2Pac & 2Pac as Trusty]Ay Trusty TrustyWhat you want man?Aw nigga let me get one of them cigarettesHere!!, Shit!Come on bastard, get the phone…

Read More

Last Kings

[Intro: 2Pac]Death Row, that’s where motherfuckers is endin’ up [Verse 1: 2Pac]Dear mama, I’m caught up in this sicknessI robbed my adversaries, but slipped and…

Read More

Strugglin’

[Intro]Eat a dick up [Hook][“Stick up, stick up, stick up kids…Still don’t nothin’ move but the moneyStick up, stick up, stick up kids…Still don’t nothin’…

Read More

Starry Night (Dedicated in Memory of Vincent van Gogh)

a creative heart, obsessed with satisfyingThis dormant and uncaring societyu have given them the stars at nightand u have given them Bountiful Bouquets of SunflowersBut…

Read More

What Can I Offer Her?

All of my life I dreamed of meeting onewith immense beauty, and once I found herI would charm her and she’d be mineforever. I have…

Read More

Genesis (The Rebirth of My Heart): Dedicated 2 Renee Ross

First there was nothingNot even the Faint echo of a songLoneliness was daily 4 meuntil u came alongThere was a gleam of STARS in your…

Read More

Can’t Stop Me (Makavelian Souljah Force Remix)

[Intro] (2Pac)Yeah niggas, you can’t fuck with usTell ’em to come the fuck onScared bitch motherfuckas, Yeah [Verse 1: 2Pac]Dave Duke sure look cute in…

Read More

Who Do You Love?

[Intro]Maybe it’s the thug in meMaybe it’s the thug in meMaybe it’s the thug in meMaybe it’s the thug in meMaybe it’s the thug in…

Read More

Still Ballin’ (Original Version)

[Intro: 2Pac]Straight motherfuckin’ ballin’Part two, still ballin’Kurupt up in this motherfuckerWestside! [Verse 1: 2Pac]Now ever since a nigga was a seedOnly thing promised to me…

Read More

Lie To Kick It

[Intro](Yeah, if she didn’t wanna fuckThen she never should’ve called you)I dedicate this to my nigga, Mike Tyson(If she didn’t wanna fuck Then she never…

Read More

Am I Next

[Verse 1]They wanna bury me I’m worriedI’m losin’ my mindLook down the barrel of my nineAnd my vision’s blurryFallin’ to pieces, am I guilty?I pray…

Read More

High ’Til I Die

[Hook]High ’til I dieLoced ’til they smoke me, the shit don’t stop‘Til my casket dropI’m high ’til I dieLoced ’til they smoke me, the shit…

Read More

Black Woman

* Poems written by Shakur as ~ interpreted by other artists [Verse 1: Jamal Joseph]The day, I met youI saw strengthAnd I knew from, that…

Read More

Untitled #2

Every wordcuts 2 the heartconversations R endedbe4 they startis this what u want?is this what I want?is this whatmust be? This is not a gameThis…

Read More

Redemption

[Dialogue: Tupac] Hahahahaha!(Thug Life, bitch; goin’ out like that)I’m the king! Hahaha!I’m the king! Hahaha!(Thug Life, bitch)Y’all can’t kill me!(Goin’ out like that)Hahahaha!Y’all can’t kill…

Read More

In the Midst of Passion

In the midst of passion 2 figures standemerged in ecstasy joined hand and handwords R unnecessary feelings R heartthe body takes control deaf 2 wordsIt…

Read More

When We Ride On Our Enemies (Original Version)

[Intro: 2Pac]Fugees! Fugees and Mobb DeepTryin’ to diss now too, huh?!Hahaha! Well, I ain’t prejudicedI don’t give a fuckThis is what it sounds likeWhen we…

Read More

Family Tree

Because we all spring from different treesDoes not mean we are not created equallyIs the true beauty in the treeOr in the vast forest in…

Read More

Sometimes I Cry

[Verse 1: Dan Rockett]Sometimes when I’m aloneI cry because I’m on my ownAll the tears I cry are bitter and warmThey flow with life, and…

Read More

What You Won’t Do For Love (Original Verison)

[Intro: Money B, and 2Pac]Yeah, its another classic cassette, Goin Way Back Show, exclusive you know what it isWhat you won’t do… do for Love…Hey…

Read More

So Many Tears (Original Version)

[Intro: 2Pac]I shall not fear no man but GodThough I walk through the valley of deathI shed so many tearsIf I should die before I…

Read More

Wife 4 Life

[Intro: 4th Avenue Jones’ & K-Ci]Tat Chat Chat Ooooooooooh4th Avenue Jones’K-Ci himself (himself, himself) Shabba dabba dee swee sweeHa Ha Oh yeah, lemme tell ya…

Read More

City of Lies

[Interview Clip 1: 2Pac]“I swear to god! Can’t nobody touch me right now. Maybe next month, all of this will be over, but this month,…

Read More

Letter to Beethoven

NOV-22-88 Dear Beethoven, I felt compelled 2 write u. I can’t really complain, but I really feel good vibes From u. I’m almost sure we’ll…

Read More

Secretz of War (Original Version)

[Intro: Makaveli/Outlawz]Well goddamn let’s give these niggasThe secrets and the rules since these muthafuckaz, are fuckin’Outlawz in this muthafuckin’Mojo no goHm, uhgagagaSecretz of war Alright…

Read More

Outro

[Outro]Expect me nigga like you expect Jesus to come backExpect me nigga! I’m comin’!Expect me nigga like you expect Jesus to come backExpect me nigga!…

Read More

My Closest Roaddogz (Original Version)

[Intro: 2Pac]Me and my closest road dog (To my nigga Big Mussolini)You know what’s up (Big Syke)West side (Thug Life baby)Outlaw (the return of the…

Read More

West side connection

[Verse 1: 2Pac]Now see so many motherfuckers wanna take a pieceComin’ equipped with some shit that niggas just can’t believeI pull a trick from my…

Read More

Cradle 2 The Grave (’Tru Gee 79′ Remix)

[Intro]Damn. True G. Don’t fall asleep nigga, Everybody dies Nigga everybody dies, We all gotta go nigga we all gotta go, Go to sleep nigga,…

Read More

Violent Killuminati (REMIX)

[Verse 1 – 2Pac]They claim that I’m violentJust cause I refuse to be silentThese hypocrites are havin fitsCause I’m not buyin’ it, defyin’ itEnvious because…

Read More

Komradz (So So Crazy) (Original Version)

[Intro: 2Pac & Storm]Ayy Storm muhfuckas out here trippin’Yank some of these bitches by they collar baby..of my comrades (Comrades)Yeah! For all you mothafuckas who…

Read More

Be the Realist

[Intro: Trapp & The Notorious B.I.G.]Uh, yeah (Give me a tingle of that)Be the realest, ha, yeah (Give me a tingle of that)‘Cause I’m the…

Read More

Real Bad Boyz (Westside)/Mind Of A Bad Boy

[Verse 1: Dee Tha Mad Bitch]What goes on in the mind of a bad boy? Nothin’ but paybackWho’s next, the clip, callin’ murder conducting the…

Read More

Who Murdered Me

[Intro: Reporter] You may remember hearing about a murderIn Las Vegas 2 months agoIn which a popular and controversal performerWas shotGang land style and killedIt’s…

Read More

Government Assistance or My Soul

It would be like a pantherasking a panther hunter4 some meat, allHigh school dropouts R not DUMBAll unemployed aren’t lazyand there R many days I…

Read More

Initiated [Nu Mixx] (Best Buy Bonus Track)

[Intro]YeahWest sideBiatchSee yaHahahahahaWooo!Real niggas in the buildingHahahPac, what up baby?(Yeah, nigga, yeah, nigga!)How you feelin’, nigga?[Verse 1: 2Pac]Now take a look inside my mindThat pen’…

Read More

Keep Goin’ (Nu-Mixx Remix)

[Intro: Girl]I mean what?People going crazy over this? [2Pac talking]It don’t stop, keep goin’It don’t stop, keep goin’ [Verse 1: 2Pac]Now I been called crazy,…

Read More

Ambition Over Adversity

Take one’s adversityLearn from their misfortuneLearn from their painBelieve in somethingBelieve in yourselfTurn adversity into ambitionNow blossom into wealth Take one’s adversityLearn from their misfortuneLearn…

Read More

Throw Your Hands Up

[Intro: 2Pac](This mothafucka tryna do some shit)(Oh, nigga)(I don’t love this motherfucka tryna wet me)(What’s happening?)(Fuck this nigga, man)(What’s happening man? What’s happening?)(nigga, I’ma pop…

Read More

Thugz Mansion (Acoustic/Original)

[Intro: 2Pac]Shit, tired of gettin’ shot atTired of gettin’ chased by the police and arrestedNiggas need a spot where we can kick itA spot where…

Read More

Runnin’ (From Tha Police) [Me Against The World Version]

[Intro]One time, one time, nigga, one time!Runnin’ from the policeNo matter what I do, they got a niggaStill runnin’ from the police [Verse 1: Young…

Read More

Thug N U Thug N Me

[Intro: 2Pac]Put me in that; ay come on JoJo (‘Pac.. hahaha)Yeah that type of shit (maybe it’s the thug in me)You know what time it…

Read More

Ain’t No Fun (If the Homies Can’t Have None) (Live 1996)

[Spoken Word Intro: Snoop Dogg]What we missin’? Y’all don’t know what we missin’?What we missin’?Pooh, hit ’em in they headYeah, yeah(Give it up, it’s a…

Read More

Lil’ Homies (Original Version)

[Intro: Little Boy]Hey Junior Mafia I got something for your mothafuckin’ ass [2Pac]Fuckin’ lil’ homiesEverybody duckin’, fuckin’ lil’ homiesLil’ homiesEverybody duckin’, fuckin’ lil’ homies [Verse…

Read More

Carmencita of the Bronx! (Dedicated to Carmen)

u saw innocence at its bestI wanted u more than I wanted meI remember my last thought at night was of uand my first thought…

Read More

Changed Man (Original Version)

[2Pac talking]Shit, I’m a changed manAy, turn the lights outMe and Big motherfucking SykeBig baller 2Pac up in this bitchY’know how we swing this shit,…

Read More

If I Fail

[Intro]There was a little and a pur… [*BEEP*]Through two Suburbans and… [*BEEP*]There was a little and a pur… [*BEEP*]Through two Suburbans and… [*BEEP*]There was a…

Read More

Thug N U Thug N Me (Remix)

[Intro: 2Pac]Ay come on JoJo (‘Pac.. hahaha)Yeah that type of shit (maybe it’s the thug in me)You know what time it is (maybe it’s the…

Read More

Careless whisper

[Intro: 2Pac]Turn it up loudHahaha, ahahaha, hey manYou a little sucker for love, right?Word up, hahahahaha [Verse 1: 2pac]I shoulda seenYou was trouble right from…

Read More

From First Glance (4 Michelle From Zap’s: Feb 1, 1990)

From first glance I know exactly what would Beu and I have perfect hearts destined one day 2 BeThe circumstances don’t even matter because my…

Read More

Brothaz at Armz

[Intro: 2Pac]HeyWatch meWipe ’em scaredOhWhy is it that we gotta be(Watch your back)Contacting niggas in the cemeteryFuneral homesBuriedSeein’ all my homies buriedMoms all worried and…

Read More

Friendz (Original Version)

[Intro: 2Pac]Pawhoo hoo hoo hooI don’t wanna be your man, bitch(Fuck that)What you crazyI don’t wanna be your fuckin’ manYou stupid you fuckin’ idiot(Drunk ho)I…

Read More

Tears of a Teenage Mother (Poem)

He’s braggin about his new Jordan’sThe baby just ran out of milkHe’s buyin gold every two weeksThe baby just ran out of PampersHe’s buyin clothes…

Read More

2 of Amerikaz Most Wanted (Nu-Mixx)

[Intro: Crooked I]Turn the lights out from the muthafuckin’ topI’m with 2Pac in this bitchYeah(“Ain’t nothin’ but a gangsta…”)Capital R shit, they all shit(“Ain’t nothin’…

Read More

Thug 4 Life (Original Version)

[Intro]Hahaha, right, thug for life, niggaCan’t you read the signs? [Verse 1]Mobbin’ like a motherfucker, stuckCan you picture a middle finger out the windowGettin’ fucked…

Read More

Loyal to the Game (Original Version)

[Chorus]Yeah, yeah, yeah, uh-uhYeah, yeah, yeahYeah, yeah, yeah, uh-uhYeah, yeah, yeahYeah, yeah, yeah, uh-uhYeah, yeah, yeah [Verse 1: 2Pac]Now I’ve got task on a nigga’s…

Read More

Fight Music

[INTRO]{Omar Epps – Q}You’re crazy man!{Tupac – Bishop}You know what? When you said that last timeI was kinda trippin’ right, but nowYou’re right, I am…

Read More

Breathin’ (Original Version)

[Intro]YeahWho’ll be the last mothafucka breathin’?Tell me nigga, tell meWho’ll be the last mothafucka breathin’? [Hook]Stressed, but busta freeEnemies give me reasonTo be the last…

Read More

Don’t Stop The Music (Original Version)

[Intro: 2Pac]This go out to C. Delores Tucker(God damn rap music I hate that)Bob dole(It’s just so violent and it destroys everybody)And everybody else who…

Read More

Whatcha Gonna Do/Fright Night (Original Version)

[Verse 1: 2Pac]And uh, I started out dumb, sprung of a hood ratListening to the radio, wishing that I could rapBut nothing changed, I was…

Read More

In His Own Words

[Interview](made nigga to the grave nigga!)“You can’t disrespect the love““All those ghettos and towns..I love y’all““Wassup y’all it’s the thug lord 2Pac““I’m coming back for…

Read More

Letter to the President (Original Version)

[Intro: 2Pac]My letter to the President, tell me what to do?These niggas actin’ up in the hood, send mo’ troopsDear President tell me what to…

Read More

Tattoo Tearz (Original Version)

[Intro: 2Pac]Live back at ‘cha Westside baaaabyAight fuck it, we gone flip some new shit nowYou heard “All Eyez on Me,” niggas know what time…

Read More

Hell 4 a Hustler (Original Version)

[Intro: Makaveli]Next to the firstLet’s bring it to these niggas with some loveLet’s show niggas we understand what they goin’ throughWe know that it’s hell…

Read More

Can U C the Pride in the Panther

Can u c the pride in the panthaas he glows in splendor and graceToppling OBSTACLES placed in the wayof the progression of his race Can…

Read More

Welcome To Death Row (Stranded On Death Row)

[Dr. Dre]This is dedicated to the niggas that was down from day oneWelcome to Death Row [Chorus: Jewell]People in the ghetto, don’t you know it’s…

Read More

And 2morrow

* Poems written by Shakur as ~ interpreted by other artists [Intro: Shock G]Whattup ‘Pac?This for my dog, 2Pac Shakur, 2Pac ShakurYeah [Verse 1]Today is…

Read More

Unreleased Songs [Discography List]

1. “All Bout U (Original Version)”2. “All Out/Die Slow (Original Version)”3. “Ambitionz Az A Fighta”4. “Amerikka Eatz Itz Young (Gotta Survive)”5. “As The World Turns…

Read More

Wonda Why They Call U Bitch (Original Version)

[Intro: 2Pac & (Faith Evans)](Oh, oh, hey, hey)You wonda why they call you bitchYou wonda why they call you bitchYou wonda why they call you…

Read More

Real Bad Boyz (Original Version)

[Intro]Thug Life! Comin’ straight out the West CoastReal Boy Killaz!2Pac with the Assassin, and we ridin’ for the West Side! [Chorus]Bad boy, bad boy, what…

Read More

Thug Life [Souljah] (Original Version 1)

[Verse 1: 2Pac]Raised by thugs, schooled by killersI learned mathematics from big-time dealersSo now them busters love to see a nigga fallingCocked the Glock, suckers…

Read More

Black Jesus (Original Version)

[Intro: 2Pac, Kadafi, Val Young]Searchin’ for Black JesusOh yeah, sportin’ jewels and shit, yaknahmean?(You can be Christian)Straight tatted up(Baptist, Jehovah Witness) No doubt(Islamic) No doubt…

Read More

No Mercy

Tell me about these fake ass bitches [2Pac]Look here little niggaMost of these niggas be bitches tooBut you’ll never hear that side of the storySo…

Read More

Fair Xchange [Mya Remix]

[Intro: Mya]Nooooo, nooooooo… [Verse 1]Picture of perfection, the object of a nigga affectionPartners in passionate sex, a place to put my erectionFantasies of you in…

Read More

Lady Liberty Needs Glasses

[Malcolm Jamal Warner]Let me show you, the rhyme..Excuse me – but, Lady Liberty needs glassesAnd so does Mrs. Justice by her sideBoth the broads are…

Read More

Tearz Of A Clown (Original Verison)

[Verse 1]“Start from the intro?“I can’t though, it’s gonna be too painfulTo speak of all the evil obstacles my people came through“Equality?“Is not true, I…

Read More

Dear Mama (Original Version)

[Intro: Yo-Yo]Wouldn’t be a damn thang without a womanWhat’d you say about my mother, man?Wouldn’t be a damn thang without a womanWhat’d you say about…

Read More

Pac’s Life (Original Version)

[Intro: 2Pac]Everybody needs to chillPlaya haters wanna see me killedOnly real niggas stay on topAll these niggas is mad at meThey can’t live like Pac…

Read More

Raise Up Off These (Nuts)

[Hook:]Raise up off these nuts, a little bitJust a little bitRaise up off these nuts, a little bit [2Pac]I’m smokin these niggas like they endoBreakin…

Read More

Wish The Best For My Enemies

[Intro: 2Pac]Yeah, BK Brooklyn went massive on the track ya’llUh, Makavelli rest in peace, huh Oulawz whaddupFatal Hussein, EDI Mean,(Yeah) gorilla gang, bangin’ smurf domination(You…

Read More

Or My Soul (Dedicated 2 Moms, Dedicated 2 the Powers That B)

The choice is no stranger 2 povertyyour soul or Government AssistanceI’m 18 in a country with no path4 a young unaddicted Black youth with a…

Read More

Elizabeth: A Different Love (From B.S.A.)

I remember when u were LOSTand your soul was in the windIt was at this awkward momentthat u and I became friendsBut then your soul…

Read More

Can U C the Pride in the Panther (Male Version)

* Poems written by Shakur as ~ interpreted by other artists [Intro: Mos Def]It’s said that every revolutionary act is a act of loveAnd this…

Read More

Menace 2 Society

[Hook: Ice Cube]West side rolling, all day, everydayGot your bitch open, you’re fucking with heavyweightsLike, where they stay on my spaceAnd stay the fuck outta…

Read More

Untitled #3

Strength is overcome by weaknessJoy is overcome by PainThe night is overcome by Brightnessand Love – it remains the same

Read More

Life Through My Eyes

* Poems written by Shakur as ~ interpreted by other artists [Chorus: 2Pac]No fairy tales for this young black maleSome see me stranded in this…

Read More

Open Fire

Alright now, here we go [Verse 1]Tell me, how many real motherfuckers feel me?I smoke a blunt and freak the funk until these jealous motherfuckers…

Read More

No-Win (Dream poem)

Backed into a corneralone and very confusedTired of running awayMy manhood has been abusedNot my choice 2 be so bluntBut u must fight fire with…

Read More

Code Of THUG LIFE

Code Of THUG LIFE 1. All new Jacks to the game must know: a) He’s going to get rich. b) He’s going to jail. c)…

Read More

March 1st – The Day After April (Dedicated 2 the Divorce of Me & April)

Today I wake & feel even lonelierBut I c positive potentialMy heart shook much like the QuakeThen the pain was goneThe arctic breeze formed the…

Read More

Part Time Mutha

[Chorus: 2Pac & Poppi]She’s a part timeA part timeA part timeShe’s a part time muthaA part timeA part timeA part timeShe’s a part time mutha…

Read More

Never B Peace [Nitty Remix]

[Verse 1: 2Pac]Now of course I want peace on the streets, but realisticallyPaintin’ perfect pictures ain’t never worked, my miseryWas so deep, couldn’t sleep through…

Read More